Jump to content

Welcome to Български Толкин Форум
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Текстове на песни, които обичате


  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#21
Чесън

Чесън

    дама

  • Потребители
  • 687 posts
  • Gender:Not Telling

и това ми дава възможност да вмъкна и две любими песнички на Ник Кейв (мерси че ми напомни за него)

Астигабе. Ник Кейв има само демонично-мрачни текстове, демек изненада е за мен да видя, че е любим на такова невинно девойче, нали те видях.

И да се заям с Манол - Ицо от Ъпсурт е моят български фаворит. Има много, много добри неща, недоумявала съм как ги мисли, а е такова обикновено момче.
Черно фередже ли, ми глупости (аз всъщност не съм ги слушала, освен ти да си ми ги пял :D )

По темата.. нищо не ми се търси сега. Да кажем - текстът в подписа ми е толкова любим, толкова мой, че не смятам въобще да го сменям (от поне 15 кавъра, този на Куин Латифа най-ме радва, странно ).

#22
proudfoot.underhill

proudfoot.underhill

    * * * R.ND.R * * *

  • Потребители
  • 1767 posts
  • Gender:Male
  • Location:Vinyamar, Nevrast

Pink Floyd - Pigs on the Wing (Part One) (Waters)

If you didn't care what happened to me,
And I didn't care for you,
We would zig zag our way through the boredom and pain
Occasionally glancing up through the rain.
Wondering which of the buggars to blame
And watching for pigs on the wing.


Също и http://vbox7.com/play:e4247416

... и мн др :)
Hobbit-12_HB02-_A.gif "If in doubt, always follow your nose."

#23
Archibald

Archibald
  • Потребители
  • 425 posts
  • Gender:Male

Remember when you were young, you shone like the sun.
Shine on you crazy diamond.
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
Shine on you crazy diamond.
You were caught on the crossfire of childhood and stardom,
blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter,
come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!
You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Shine on you crazy diamond.
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Shine on you crazy diamond.
Well you wore out your welcome with random precision,
rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions,
come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

Името на групата и песента няма да ги казвам. :)

So fucking what!

Well, I've been to Hastings and I've been to Brighton
I've been to Eastbourne too
So what, so what
And I've been here, I've been there
I've been every fucking where
So what, so what
So what, so what, you boring little cunt

Well, who cares, who cares what you do
Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you

Well, I've fucked the queen, I've fucked Bach
I've even sucked an old man's cock
So what, so what
And I've fucked a sheep, I've fucked a goat
I rammed my cock right down its throat
So what, so what
So what, so what, you boring little fuck

Well, who cares, who cares what you do
And, who cares, who cares about you, you, you, you, you

And I've drunk that, I've drunk this
I've spewed up on a pint of piss
So what, so what
I've had skag, I've had speed
I've jacked up until I bleed
So what, so what
So what, so what, you boring little cunt

Well, who cares, who cares what you do
Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you

A-hahaha!

Yeah!

I've had crabs, I've had lice
I've had the clap and that ain't nice
So what, so what
I've fucked this, I've fucked that
I've even fucked a school girl's twat
So what, so what
So what, so what, you boring little fuck

Well, who cares, who cares what you do
And, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you

So fucking what!

А тази е съвсем ясна. :)

#24
Menedhel

Menedhel

    Yeşil kuzgun paşa

  • Потребители
  • 4797 posts
  • Gender:Male
  • Location:Средешката крепост

И да се заям с Манол - Ицо от Ъпсурт е моят български фаворит. Има много, много добри неща, недоумявала съм как ги мисли, а е такова обикновено момче.
Черно фередже ли, ми глупости (аз всъщност не съм ги слушала, освен ти да си ми ги пял :D )


Че тва не може да е заяждане. Аз Ъпсурт си ги Оважаам. Много. А Ицо ми е съученик :) И си беше простак от малък :D Па за Фереджето бъркаш, щото са звездни просто. Те, Хиподил и Подуене блус бенд са простооо музиката на деветдесетте. Саундът на нереалното. Химните на неслучилото се. Лудница, пиянство и хапселиутен кеф.

Нещо браузърът се бъзика. Не пусна съобщението. Дадох бекспейс, появи ми се и сега го пускам пак. Да видим ще го постне ли два пъти...

#25
Roxanne

Roxanne
  • Потребители
  • 134 posts
  • Gender:Female
Ами, Archibald, първата песен със сигурност знам на кой е, ама за втората си нямам и идея. Подскажи малко :)

#26
manimal

manimal
  • Потребители
  • 283 posts

Ами, Archibald, първата песен със сигурност знам на кой е, ама за втората си нямам и идея. Подскажи малко :)


Сега ще каже Металиса, и ще трябва да го обезкостя, щото Хетфийлд ще напише, че е шибал овце и кози, ама като му цъфнат налъмите... ANL е страхотна група, макар че като всеки уважаващ себе си пънкчец си карат в техния си коловоз от край време.




BTW - точно за тук ето нещо страхотно полезно: един мъничък ПЛЪГИН, който за мое огромно учудване върши невероятна работа.

Пробвах го и веднага ми изплющя френския на ALCEST, финландския на HARMAA (да де, TENHI), немския на OOMPH! и английския на Lisa Gerrard и Type O Negative... единствено Dandy Warhols го изненадаха, но то беше до момента, до който се сетих, че е с THE отпред и оправих тага.

Страхотно нещо, ако искаш да си пееш текста, докато слушаш.

#27
Archibald

Archibald
  • Потребители
  • 425 posts
  • Gender:Male

Сега ще каже Металиса

Аде бе! Ми ако не кажа? :)
Не съм слушал оригинала, но ми е достатъчно да знам, че песента е от Garage Inc.-а. "Популяризацията" на това романтично любовно парче си е на МеталикА-та, обаче не - нямаше да кажа, че е тяхна. ;)

#28
manimal

manimal
  • Потребители
  • 283 posts

Сега ще каже Металиса

Аде бе! Ми ако не кажа? :)
Не съм слушал оригинала, но ми е достатъчно да знам, че песента е от Garage Inc.-а. "Популяризацията" на това романтично любовно парче си е на МеталикА-та, обаче не - нямаше да кажа, че е тяхна. ;)


ANL = Anti Nowhere League

Не си слушал ориджинала??? Заповядай!

#29
Mocking-bird

Mocking-bird

    заище

  • Потребители
  • 789 posts
  • Gender:Female
  • Location:Варна/София

Астигабе. Ник Кейв има само демонично-мрачни текстове, демек изненада е за мен да видя, че е любим на такова невинно девойче, нали те видях.

А какво ми се полага да слушам? Еnya? <_< (не че не я слушам де :tooth: )

Много любима песена на Kamelot- March Of Mephisto

ASPIRAT PRIMO FORTUNA LABORI
ME DUCE TUTUS ERIS
VOX POPULI VOX DEI
AD MAIOREM DEI GLORIAM...
AD INFINITUM

[English translation:]

[The fortune is smiling at our first effort,
let me lead you and you will be safe,
the voice of people, voice of god
for bigger glory of the god
to the infinity.]

You know just who I am
Don't be so distant
Cause when you're lost
I am solely there to share your grief

Wailing for your sorrow
Is only my way to comfort you
Reminders of innocent youth
Waiting for morrow you're lonely
I name your solitude
I speaketh the truth

Now tell me all about your pain
Down to the detail
Don't say it's love
Your fragile heart feeds my contempt

Wailing for your sorrow
Is only my way to comfort you
Reminders of innocent youth
Waiting for morrow you're lonely
I name your solitude
I speaketh the truth

Chase the heathen call
We belong... you and I
Unison in all you deny

I am the thorn in your side
That seeks accomplishment
Reminding the mortal of death
I am the spore of your pride
An angel heaven sent
The master of all
I am the urge of the flesh
"Перото движи се и нищо на света-
ни сълзи, нито знания извечни,-
не би могло да го накара да задраска
словата, що написани са вече."


#30
elf4eto

elf4eto

    кардинал Ришельо

  • Потребители
  • 93 posts
  • Gender:Female
  • Location:трудно е да се каже.
Plumb-in my arms

your baby blues
so full of wonder
your curley cues
your contagious smile
and as i watch
you start to grow up
all I can do is hold you tight
knowing

clouds will rage and
storms will race in
but you will be safe
in my arms
rains will pour down
waves will crash around
but you will be safe
in my arms

story books are full of fairy tales
of kings and queens and the bluest skies
but my heart is torn
just in knowing
you'll someday see
the truth from lies
when the

clouds will rage and
storms will race in
but you will be safe
in my arms
rains will pour down
waves will crash around
but you will be safe
in my arms

Castles they might crumble
dreams may not come true
but you are never all alone
because I will always
always love you

when the
clouds will rage and
storms will race in
but you will be safe
in my arms
rains will pour down
waves will crash around
but you will be safe
in my arms

in my arms


А относно Hijo de la luna,варианта който намерих беше на Брайтман и затова него споменах.;)
Единствен пръстен ги владее
Единствен той ще ги открие
Единствен вси ще ги сбере
и в тъмнина ще ги обвие[b][i]

#31
Roxanne

Roxanne
  • Потребители
  • 134 posts
  • Gender:Female
Ozzy Osbourne - I Just Want You


There are no unlockable doors
There are no unwinnable wars
There are no unrightable wrongs
Or unsingable songs

There are no unbeatable odds
There are no believable gods
There are no unnameable names
Shall I say it again, yeah

There are no impossible dreams
There are no invisible seams
Each night when the day is through
I don't ask much

I just want you
I just want you

There are no uncriminal crimes
There are no unrhymable rhymes
There are no identical twins or
forgivable sins

There are no incurable ills
There are no unkillable thrills
One thing and you know it's true,
I don't ask much

I just want you
I just want you
I just want you
I just want you

I'm sick and tired of bein' sick and tired
I used to go to bed so high and wired, yeah - yeah, yeah, yeah
I think I'll buy myself some plastic water
I guess I should have married Lennon's daughter, yeah - yeah, yeah, yeah

There are no unachievable goals
There are no unsaveable souls
No legitimate kings or queens, do
you know what I mean? Yeah

There are no indisputable truths
And there ain't no fountain of youth
Each night when the day is through,
I don't ask much

I just want you
I just want you

#32
Agarwaen

Agarwaen

    Leather Rebel

  • Потребители
  • 53 posts
  • Location:София
Metallica - Wherever I May Roam


(And the road becomes my bride)

And the road becomes my bride
I have stripped of all but pride
So in her I do confide
And she keeps me satisfied
Gives me all I need

And with dust in throat I crave
Only knowledge will I save
To the game you stay a slave

Rove or wanderer
Nomad, vagabond
Call me what you will

But I'll take my time anywhere
Free to speak my mind anywhere
And I'll redefine anywhere

Anywhere I roam
Where I lay my head is home

(And the earth becomes my throne)

And the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone
I ask no one

And my ties are severed clean
Less I have the more I gain
Off the beaten path I reign

Rove or wanderer
Nomad, vagabond
Call me what you will

But I'll take my time anywhere
I'm free to speak my mind anywhere
and I'll never mind anywhere

Anywhere I roam
Where I lay my head is home
YE' YEAH

But I'll take my time anywhere
I'm free to speak my mind
And I'll take my find anywhere

Anywhere I may roam
Where I lay my head is home
I say!

But I'll take my time anywhere
I'm free to speak my mind anywhere
And I'll redefine anywhere

Anywhere I may roam
Where I lay my head is home

Carved upon my stone
My body lies, but still I roam,
Yeah yeah!

Wherever I may roam
Wherever I may roam
Woah

Wherever I may roam
Wherever I may roam
Yeah!

Wherever I may wander, wander, wander
Wherever I may roam

Yeah, yeah, wherever I may roam

Yeah, yeah, wherever I may roam
Wherever I may roam
Wherever I may roam


#33
Roxanne

Roxanne
  • Потребители
  • 134 posts
  • Gender:Female
Айде да добавя и нещо на Judas, че са ми много любими :P

Judas Priest - Turbo Lover


You won't hear me, But you'll feel me
Without warning, something's dawning, listen.
Then within your senses,
You'll know you're defenseless
How your heart beats, when you run for cover
You can't retreat, I spy like no other.

Then we race together. We can ride forever.
Wrapped in horse-power, driving into fury
Changing gear I pull you tighter to me.

I'm your turbo lover.
Tell me there's no other.
I'm your turbo lover.
Better run for cover.

We hold each other closer, as we shift to overdrive
And everything goes rushing by, with every nerve alive
We move so fast it seems as though we've taken to the sky
Love machines in harmony, we hear the engines cry.

I'm your turbo lover.
Tell me there's no other.
I'm your turbo lover.
Better run for cover.

On and on we're charging to the place so many seek
In perfect synchronicity of which so many speak
We feel so close to heaven in this roaring heavy load
And then in sheer abandonment, we shatter and explode.

#34
proudfoot.underhill

proudfoot.underhill

    * * * R.ND.R * * *

  • Потребители
  • 1767 posts
  • Gender:Male
  • Location:Vinyamar, Nevrast

Led Zeppelin - "Ten Years Gone"

Then as it was, then again it will be
An' though the course may change sometimes
Rivers always reach the sea
Blind stars of fortune, each have several rays
On the wings of maybe, down in birds of prey
Kind of makes me feel sometimes, didn't have to grow
But as the eagle leaves the nest, it's got so far to go

Changes fill my time, baby, that's alright with me
In the midst I think of you, and how it used to be

Did you ever really need somebody, And really need 'em bad
Did you ever really want somebody, The best love you ever had
Do you ever remember me, baby, did it feel so good
'Cause it was just the first time, And you knew you would

Through the eyes an' I sparkle, Senses growing keen
Taste your love along the way, See your feathers preen
Kind of makes makes me feel sometimes, Didn't have to grow
We are eagles of one nest, The nest is in our soul

Vixen in my dreams, with great surprise to me
Never thought I'd see your face the way it used to be
Oh darlin', oh darlin'

I'm never gonna leave you. I never gonna leave
Holdin' on, ten years gone
Ten years gone, holdin' on, ten years gone


Led Zeppelin - "The Rain Song"

This is the springtime of my loving - the second season I am to know
You are the sunlight in my growing - so little warmth I've felt before.
It isn't hard to feel me glowing - I watched the fire that grew so low.

It is the summer of my smiles - flee from me Keepers of the Gloom.
Speak to me only with your eyes. It is to you I give this tune.
Ain't so hard to recognize - These things are clear to all from
time to time.

Talk Talk - I've felt the coldness of my winter
I never thought it would ever go. I cursed the gloom that set upon us...
But I know that I love you so

These are the seasons of emotion and like the winds they rise and fall
This is the wonder of devotion - I see the torch we all must hold.
This is the mystery of the quotient - Upon us all a little rain must fall.



"I'm Gonna Crawl"

Oh she's my baby, Let me tell you why
Hey, she drives me crazy, She's the apple of my eye
'Cause she is my girl, And she can never do wrong
If I dream too much at night, Somebody please bring me down

Hey, I love that little lady, I got to be her fool
Ain't no other like my baby, I can break the golden rule
'Cause I get down on my knees, Oh, I pray that love won't die
And if I always try to please, I don't know the reason why, yeah

If she would come back, Only stay with me

Every little bit of my love, etc., I give to you girl

I don't have to go by plane
I ain't gotta go by car
I don't care just where my darling is
People I just don't care how far
I'm gonna crawl
I don't care if I got to go back home
I don't care what I got to stand to her back
I'm gonna crawl
I'm gonna move the car, baby
She give me good lovin
Yes I love her, I guess I love her
I'm gonna crawl.


И доста други на Зеппелин... От няколко месеца съм на тая вЪлна...

Edit:

"Ramble On"

Leaves are falling all around, It's time I was on my way.
Thanks to you, I'm much obliged for such a pleasant stay.
But now it's time for me to go. The autumn moon lights my way.
For now I smell the rain, and with it pain, and it's headed my way.
Sometimes I grow so tired, but I know I've got one thing I got to do...

[Chorus]
Ramble On, And now's the time, the time is now, to sing my song.
I'm goin' 'round the world, I got to find my girl, on my way.
I've been this way ten years to the day, Ramble On,
Gotta find the queen of all my dreams.

Got no time to for spreadin' roots, The time has come to be gone.
And to' our health we drank a thousand times, it's time to Ramble On.

[Chorus]

Mine's a tale that can't be told, my freedom I hold dear.
How years ago in days of old, when magic filled the air.
T'was in the darkest depths of Mordor, I met a girl so fair.
But Gollum, and the evil one crept up and slipped away with her, her, her....yeah.


[Chorus]

Gonna ramble on, sing my song. Gotta keep-a-searchin' for my baby...
Gonna work my way, round the world. I can't stop this feelin' in my heart
Gotta keep searchin' for my baby. I can't find my bluebird!


Hobbit-12_HB02-_A.gif "If in doubt, always follow your nose."

#35
Менелвен

Менелвен

    Мързеллама

  • Потребители
  • 483 posts
  • Gender:Female
  • Location:Някъде под дъгата
Children of Bodom- Warheart

From now on we are enemies... You and I.

I'm an outcast on the path of rebound
Everything is frail, I desolate, crush, and burn
I have chosen darkness to be my guide
War is in my heart, death is by my side

Warheart! No remains from compassion or love
Warheart! Hate your fellow as yourself

I have chosen night to be my guide
When the daylight strikes, I hide in my trench and die

I'm the cold-blooded killer who'll fuck you up!

Warheart! No remains from compassion or love
Warheart! Hate your fellow as yourself

I'm the warheart, I'm dying to win the battle I live everyday
One for all and all for me I'm an animal better set me free

I'm an outcast on the path of rebound
Everything is frail, I desolate, crush, and burn
I have chosen darkness to be my guide
War is in my heart, death is by my side

Warheart! No remains from compassion or love
Warheart! Hate your fellow as yourself

Warheart! I'm the warheart,
I'm dying to win the battle I live everyday
One for all and all for me I'm an animal better set me...

I'm dying to win the battle I live everyday
One for all and all for me I'm an animal better set me free

#36
Roxanne

Roxanne
  • Потребители
  • 134 posts
  • Gender:Female
Еееее, то Led Zeppelin са си класика :thumb: . И аз напоследък слушам Immigrant Song, Whole Lotta Love и Stairway To Heaven.

#37
Menelanna

Menelanna
  • Потребители
  • 96 posts
  • Gender:Female
  • Location:The Old Forest
Kansas - Dust In The Wind

I close my eyes
Only for a moment and the moment's gone
All my dreams
Pass before my eyes, a curiosity
Dust in the wind
All they are is dust in the wind
Same old song
Just a drop of water in an endless sea
All we do
Crumbles to the ground, though we refuse to see
Dust in the wind
All we are is dust in the wind
Now, Don't hang on
Nothing lasts forever but the earth and sky
It slips away
And all your money won't another minute buy
Dust in the wind
All we are is dust in the wind
Dust in the wind
All we are is dust in the wind
Dust in the wind
All we are is dust in the wind
Dust in the wind
All we are is dust in the wind

Мнoоого вярно.

SIMPLE PLAN – Welcome To My Life

Do you ever feel like breaking down?
Do you ever feel out of place?
Like somehow you just don't belong
And no one understands you
Do you ever wanna runaway?
Do you lock yourself in your room?
With the radio on turned up so loud
That no one hears you screaming

No you don't know what it's like
When nothing feels all right
You don't know what it's like
To be like me

To be hurt
To feel lost
To be left out in the dark
To be kicked when you're down
To feel like you've been pushed around
To be on the edge of breaking down
And no one's there to save you
No you don't know what it's like
Welcome to my life

Do you wanna be somebody else?
Are you sick of feeling so left out?
Are you desperate to find something more?
Before your life is over
Are you stuck inside a world you hate?
Are you sick of everyone around?
With their big fake smiles and stupid lies
While deep inside you're bleeding

No you don't know what it's like
When nothing feels all right
You don't know what it's like
To be like me

To be hurt
To feel lost
To be left out in the dark
To be kicked when you're down
To feel like you've been pushed around
To be on the edge of breaking down
And no one's there to save you
No you don't know what it's like
Welcome to my life

No one ever lied straight to your face
No one ever stabbed you in the back
You might think I'm happy but I'm not gonna be okay
Everybody always gave you what you wanted
Never had to work it was always there
You don't know what it's like, what it's like

To be hurt
To feel lost
To be left out in the dark
To be kicked when you're down
To feel like you've been pushed around
To be on the edge of breaking down
And no one's there to save you
No you don't know what it's like (what it's like)

To be hurt
To feel lost
To be left out in the dark
To be kicked when you're down
To feel like you've been pushed around
To be on the edge of breaking down
And no one's there to save you
No you don't know what it's like
Welcome to my life
Welcome to my life
Welcome to my life
Strawberries cherries and an angel's kiss in spring
My summer wine is really made from all these things
Take off your silver spurs and help me pass the time
And I will give to you summer wine

#38
Елерина

Елерина

    Вечна белота

  • Потребители
  • 1311 posts
  • Gender:Female
  • Location:Там, где е вечно лято

Scorpions - Dust In The Wind


Тая песен теоретично е на Kansas, макар и с кавъри от кой ли не... :)
A star of light and a bearer of hope...
Posted Image

#39
manimal

manimal
  • Потребители
  • 283 posts

Scorpions - Dust In The Wind


Тая песен теоретично е на Kansas, макар и с кавъри от кой ли не... :)


Тя и практично си е на Канзас. Кери Ливгрен я е написал 24 години преди Скорпиънс да се сетят да я ънплъгнат.
Иначе и гореобсъжданата Брайтманка я прави, и кой ли още не.
Ама тва си е класика, бре, хора. Dust In The Wind и Kansas са почти синоними.

#40
Менелвен

Менелвен

    Мързеллама

  • Потребители
  • 483 posts
  • Gender:Female
  • Location:Някъде под дъгата
Ааа Kansas! Как не се сетих по-рано да пусна Carry on my wayward son! Прекрасна песен, разкошен текст :dance:

Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

Once I rose above the noise and confusion
Just to get a glimpse beyond this illusion
I was soaring ever higher
But I flew too high

Though my eyes could see I still was a blind man
Though my mind could think I still was a mad man
I hear the voices when I'm dreaming
I can hear them say

{Refrain

Masquerading as a man with a reason
My charade is the event of the season
And if I claim to be a wise man, well
It surely means that I don't know

On a stormy sea of moving emotion
Tossed about I'm like a ship on the ocean
I set a course for winds of fortune
But I hear the voices say

{Refrain
No!

Carry on, you will always remember
Carry on, nothing equals the splendor
The center lights around your vanity
But surely heaven waits for you

Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry (don't you cry no more)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users